3 leuke thema's!
-voor authentiek gastheerschap/gastvriendelijkheid-
aandacht
-echte verbinding aangaan-
In dienstverlenende beroepen zijn we gewend om iets voor een ander te doen. Daarbij wordt vaak van je verwacht dat je aanvoelt wat de ander nodig heeft (of verwacht).
Misschien geloof je zelfs wel, dat jij precies weet wat een ander nodig heeft, of wat goed voor hem/haar zou zijn.
Maar, laten we eerlijk zijn; kun jij dat eigenlijk ooit echt weten van een ander?
Is de kans niet groot dat jij die verwachtingen helemaal niet kent?
Maar zou je toch graag het verschil willen maken?
Leer goede persoonlijke verbindingen met gasten aan te leggen, door eerst met jezelf aan de slag te gaan. Ontdek wie je bent, hoe je overkomt op anderen en wat jij nodig hebt om op je gemak te zijn. Zodat jij lekker en effectief kunt werken èn toch het verschil kunt maken.
En weet je hoeveel makkelijker het is om aan verwachtingen of wensen te voldoen als je vanuit persoonlijke verbinding en ècht contact werkt? Als je jouw eigen talent en kracht kunt inzetten en aandacht geeft waar aandacht nodig is?
Tijdsinvestering: 1 dagdeel (workshop) of 2 dagdelen (training)
Minimum aantal deelnemers: 4
ik ben ok, jij een sukkel
-moeilijke mensen en lastige situaties-
Heb je dat ook wel eens? Dat je het gevoel hebt dat je in ontwikkeling al een tijdje "stilstaat"? Of dat het gewoon niet zo lekker loopt op de werkvloer? Of dat je je regelmatig loopt te ergeren aan bepaalde mensen? En dat je niet zo goed weet wat je er mee aanmoet?
Een "energielek" noemen we dat; iets wat je (onbewust) bezighoudt en wat je belemmert in je werkplezier en persoonlijke groei. Iedereen heeft er wel een paar!
In deze training gaan we jouw "energielek" opzoeken. Wat zijn voor jou lastige dingen, situaties of gasten? Wat houdt jou tegen om te groeien/ontwikkelen?
Samen gaan we ontdekken hoe jij vanuit ergernis of belemmering ineens heel veel kunt leren over jezelf en, fijner nog; je gaat leren hoe jij jouw eigen "lek" kunt dichten!
Zodat je weer aandacht kunt hebben voor alles wat jouw aandacht wel verdient!
Deze training is ook zeer effectief als je beter wilt leren omgaan met klachten. Tijdsinvestering: 1 dagdeel (workshop) of 2 dagdelen (training)
Minimum aantal deelnemers: 4
duidelijk communiceren
-waarom zeg je niet gewoon wat je bedoelt?-
Begrijpen en ècht begrepen worden; dat is helemaal niet zo makkelijk! Ga maar na; slechte communicatie is nog steeds de belangrijkste reden waarom dingen misgaan, ongelukken, ruzie en onbegrip ontstaan. We zijn nou eenmaal primair beter in "aannemen" en "invullen" wat er bedoeld wordt dan ècht te luisteren naar wat een ander werkelijk zegt.
Maar; het kan ook anders!
In de training duidelijk communiceren ga je het verschil ervaren tussen "boven en onder de tafel boodschappen" (wat zeg je/wat bedoel je eigenlijk?). Je gaat leren hoe jij volledig kunt communiceren vanuit je gevoel en met je hele lichaam, èn hoe krachtig jouw communicatie dan kan zijn. Als je eenmaal hebt ervaren wat het effect van deze duidelijke communicatie kan zijn, doe je de rest van je leven niks anders meer! Dan zeg je gewoon echt wat je bedoelt!
Deze training is ook zeer geschikt als je met meer aandacht met klachten om wilt leren gaan.
Tijdsinvestering: 1 dagdeel (workshop) of 2 dagdelen (training)
Minimum aantal deelnemers: 4